admin

22 októbra 2017

78 komentárov

Home Otvárame masážny salón

Čo všetko kontroluje hygiena? Aktualizácia od 1.1.2021

Čo všetko kontroluje hygiena? Aktualizácia od 1.1.2021

„Čo všetko kontroluje hygiena?“, je jedna z najčastejších otázok pri otváraní salónu. Ak neviete na čo sa pripraviť pri kontrole z regionálneho úradu verejného zdravotníctva, prinášame Vám krátky popis.

Čo všetko kontroluje hygiena? 

  • prevádzkový poriadok
  • lekárničku
  • zákaz fajčenia
  • prevádzkové priestory v súlade s hygienickými predpismi
  • zdravotný preukaz
    (pokiaľ budete mať zamestnancov je potrebné mať na prevádzke ich zdravotný preukaz ako aj kópie osvedčení ku kurzom)

Môže kontrolovať aj: certifikát o zhode ku prístrojom, dátumy spotreby olejov, kozmetika označená piktogramom kelímok  musí byť po otvorení označená dátumom otvorenia na nejakej nálepke alebo štítku nalepený na danom obale. Otvorený kelímok značí minimálnu trvanlivosť výrobku. Pokiaľ je na kelímku napr. 6M, znamená to, že je trvanlivosť výrobku 6 mesiacov od prvého otvorenia výrobku. Pri umývadlách by ste mali mať jednorazové servítky a kôš s vreckom.

COVID AKTUALIZÁCIA A COVID KONTROLA: v takomto prípade hygiena kontroluje či máte dezinfekciu pri vstupe a jednorazové servítky, či máte rúška vy aj vaši klienti. Prevádzku by ste mali mať dobre označenú  a rovnako dodržiavať aj ostatné platné nariadenia ktoré nájdete aj tu.

Ako by mala vyzerať masérska miestnosť?

  • zariadenie sa musí riešiť tak, aby tvorilo uzatvorený celok, stavebne a prevádzkovo oddelený od iných priestorov, ktoré nesúvisia s prevádzkou zariadenia.
  • musí byť zabezpečené denné osvetlenie, umelé osvetlenie, vykurovanie a vetranie. Priestory zariadenia, v ktorých sa manipuluje s látkami s intenzívnym zápachom alebo s látkami so škodlivým účinkom, sa musia riešiť tak, aby sa zabezpečilo aj účinné nútené vetranie.
  • zariadenie musí mať prívod pitnej vody a teplej vody- aj na toaletách.
  • v zariadeniach sa musí oddelene skladovať čistá a použitá bielizeň, oddelené musí byť aj civilné oblečenie od pracovného. K dispozícií by malo byť miesto na odloženie vecí zákazníkov
  • salóny by mali mať priestor na čakanie
  • podlahy musia byť umývateľné ,v miestnosti je potrebné umývadlo s prívodom pitnej teplej a studenej vody
  • masážne salóny musia mať aj sprchu
  • zariadenie musí mať k dispozícii záchod s umývadlom s výtokom pitnej vody a teplej vody, umiestnený v zariadení alebo prístupný z chodby, z ktorej sa do tohto zariadenia vstupuje.
  • zariadenie musí zodpovedať svojou veľkosťou vykonávaným úkonom. Na jedno pracovné kreslo musí pripadnúť najmenej 3 m2 podlahovej plochy, na jedno ležadlo 6 m2 podlahovej plochy a na vaničku na nohy 4 m2 podlahovej plochy. Vzdialenosť pracovného miesta od miesta na čakanie na obsluhu musí byť najmenej 2 m.

Čo musí obsahovať lekárnička?

  • gáza hydrofilná skladaná sterilná 7,5 cm x 7,5 cm – 2 ks
  • obväz hotový sterilný 6 cm x 5 m – 1 ks
  • náplasť s vankúšikom 8 cm x 4 cm – 4 ks
  • náplasť hladká 1,25 cm x 2 m – 1 ks
  • dezinfekčný roztok v originálnom balení – 1 ks
  • očné kvapky – 1 ks
  • nožnice nehrdzavejúce – 1 ks
  • pinzeta nehrdzavejúca – 1 ks
  • rukavice gumové jednorazové – 1 pár
  • zatváracie špendlíky nehrdzavejúce (odporúčané) – 4 ks
  • teplomer (odporúčaný) – 1 ks
  • masť na popáleniny s pantenolom (pre zariadenia solárií) – 1 ks
  • kuchynská soľ (pre zariadenia solárií)

Ako by mal vyzerať prevádzkový poriadok?

O všetkých náležitostiach prevádzkového poriadku sa dočítate TU.

Doklady potrebné k prevádzkovému poriadku:

  • nájomná zmluva alebo list vlastníctva k prevádzkovým priestorom
  • osvedčenia, certifikáty alebo vysvedčenia k  procedúram, ktoré budete vykonávať
  • zdravotný preukaz/ hygienické minimum
  • doklad príslušného stavebného úradu o užívaní stavby na posudzovaný účel
  • iné napr. výsledky meraní faktorov životného a pracovného prostredia, kvality pitnej vody, osvedčenie o odbornej spôsobilosti
  • doklad o oprávnení na podnikanie – kópia (živnostenský list alebo výpis z obchod. registra alebo registra neštátnych subjektov)
  • doklad o odvážaní odpadu ak nie je súčasťou nájomnej zmluvy
  • ak pranie zabezpečuje práčovňa je potrebné doložiť zmluvu

Všetky potrebné informácie nájdete aj  vo vyhláške č. 554/2007 Z. z.- o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia starostlivosti o ľudské telo.

AKTUALIZÁCIA OD 1.1.2021 masérske salóny nepotrebujú mať sprchu, pokiaľ nebudete robiť zábaly. Ale aj tak ju odporúčame mať.

Najnovšie už nepodávate žiadosť o schválenie a nečakáte, kým príde hygiena. Nemusíte už ani nič platiť. Stačí podať oznámenie spolu s prevádzkovým poriadkom a môžete začať fungovať. Môže Vás však prísť skôr či neskôr niekto skontrolovať. Pokiaľ by ste pri kontrole nemali všetko v poriadku, regionálny úrad verejného zdravotníctva Vám dá čas na to aby ste nedostatky opravili. Pri závažných porušeniach Vás môžu hneď zatvoriť. Dbajte preto na to, aby ste mali všetky potrebné dokumenty a priestorové vybavenie v poriadku už od začiatku a nemuseli platiť zbytočné pokuty. Viac informácií nájdete aj tu.

Oznámenie nájdete na stránkach príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva

Oznámenie nájdete na stránkach príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva[

Nenašli ste potrebné informácie v článku? Napíšte nám alebo sa podeľte o svoje skúsenosti a zanechajte nám komentár.

Facebook
Napíšte nám Email
Google+
https://sanrajs.sk/co-vsetko-kontroluje-hygiena/
Twitter
Pinterest
LinkedIn

78 komentárov

  • dasa píše:

    Dobry den.Chcem sa opytat,ci by bolo mozne zriadit masersky salon v miesnosti na prizemi nasho panelaku v ktorom byvam(momentalne je tam kadernictvo),nakolko tam nieje sprcha ani wc,len umyvadlo? Preslo by mi na uradoch to,ze by som ako sprchu a wc,pre moj salon pouzivala tie co mam v byte,o dva poschodia vyssie? Dakujem.

    • admin píše:

      Dobrý deň,

      pravdepodobne by Vám to neprešlo, čo sa sprchy týka. V každej prevádzkovej miestnosti musí byť k dispozícii umývadlo s výtokom pitnej vody a teplej vody, v masážnych salónoch aj sprchy. Ale keď tam máte umývadlo možno by nebol problém ju dorobiť hneď vedľa. Spýtajte sa majstra či by to bolo možné. Tiež odporúčam ísť sa poradiť na regionálny úrad verejného zdravotníctva vo vašom okrese. Spoločne by ste mohli nájsť riešení viac.

      • dasa píše:

        Dakujem,dorobit sprchu by nebol az taky problem,ale wc by sa isto uz nedalo.Myslite,ze to wc je fakt nevyhnutne pre prevadzku?

        • admin píše:

          Zariadenie musí mať k dispozícii záchod s umývadlom s výtokom pitnej vody a teplej vody, umiestnený v zariadení alebo prístupný z chodby, z ktorej sa do tohto zariadenia vstupuje. Záchod musia mať všetky prevádzky aj kaderníctva a podobne. Musia byť prístupné aspoň z chodby, takže je otázne či bude stačiť WC vo vašom byte. Ak áno, budete ho musieť na vyžiadanie sprístupniť klientom aj kontrole. Opýtajte sa kaderníčky čo tam momentálne je ,ako má riešené toalety. Potom by som túto otázku položila na hygiene. Inak Vám žiaľ nevieme odpovedať. Zaleží od pohľadu hygieny na danú situáciu….

  • dasa píše:

    Ok dakujem.Takze moje prve kroky musia ist teda na urad hygieny,a tam sa teda dozviem ci mi to schvalia.Az potom zrejme riesit urad prace,prispevok,pod.zamer,a zivnost,ze?Moje dalsie otazky by boli,ci je potrebny zdravotny preukaz,ako casto chodi kontrola z hygieny,ohlasene alebo neohlasene,ak sa prevadzka uspesne otvori,a ci je mozne s prispevku z uradu prace si financovat zivnost a socialne poplatky? Dakujem.

  • admin píše:

    Vždy je dobré vedieť či ísť do toho priestoru alebo obzerať iný. Bude určite trvať kým Vám schvália príspevok, pod. zámer a podobne. Tak je možno dobré mať viac priestorov vyhladnutých. Ale to môžete robiť aj priebežne.
    Na úrade práce, soc. vecí a rodiny Vám určite povedia čo všetko je možné z príspevku financovať a či máte na neho nárok a za akých podmienok. Takže navštíviť sociálku a hygienu a dozviete sa určite všetky potrebné info. Zdravotný preukaz potrebujete, vydáva ho lekár ale to by som riešila až keď budete mať prevádzku -to Vám povedia tiež na hygiene čo treba mať a spĺňať. Keď budete všetko toto mať zistené a aj ostatné veci, tak je na rade otvoriť si živnosť. Pri otvorení prevádzky príde hygiena a predom sa ohlási.

    V prípade, že potrebujete pomôcť s otvorením poskytujeme službu masážny salón na kľúč. Vieme za Vás vyzistiť a vybaviť nejaké informácie ( záleží odkiaľ ste), poskytnúť všetky potrebné veci pre otvorenie salónu a podobne. Táto služba je však spoplatnená. Všetko záleží od dohody a od toho čo si vybavíte sama a čo vybavíme za Vás. V prípade záujmu môžete napísať na marketing@sanrajs.sk. Potrebné je minimálne jedno osobné stretnutie na základe ktorého sa poskytuje nazáväzná kalkulácia.

  • Dominika píše:

    Dobrý deň, chcem sa opýtať či by bolo možné zriadiť masersku miestnosť v našom rodinnom dome na poschodí, neprechadza sa cez nás obytný priestor nakoľko sa ide od vchodu po schodoch do podkrovia…tam sa nachádza samostatne wc spolu so sprchou, dalej miestnost kde by sa masirovalo , ale tam by nebolo umývadlo…je to len pár metrov od kúpeľne…celý priestor podkrovia nieje obývaný….povolila by mi hygiena prevádzkovať masáže,? Ďakujem..

    • admin píše:

      Dobrý deň, pravdepodobne budete potrebovať povolenie od stavebného úradu na zmenu účelu priestorov. Čo sa týka umývadla malo by byť v prevádzkovej miestnosti, ak je umývadlo niekde hneď vedľa tak to nie je problém spraviť. Neviem si miestnosť podľa popisu predstaviť, takže Vám neviem jednoznačne odpovedať. Hygiena sa na to môže pozerať inak. Najlepšie ísť sa poinformovať priamo tam, zoberte aj pôdorys ak máte pre lepší popis priestorov.

  • Eva Fantova píše:

    Dobry den chcem sa opytat vsetky veci ohladom priestoru viem vyriesit len toaleta je z chodby spolocna s vedlajsou kancelariou. Je to akceptovatelne. Dakujem Eva

    • admin píše:

      Dobrý deň, to by malo byť v poriadku. Pre 100% istotu sa obrá´dte na regionálny úrad verejného zdravotníctva.

  • Barbora píše:

    Dobry den, chcem sa opytat, ze ci na otvorenie kadernictva musim mat v miestnosti, dva Wc jedno pre mna a jedno vlastne pre zakaznika .

    • admin píše:

      Dobrý deň, nemusíte.Pokiaľ ste v kaderníctve sama a nemáte viac zamestnancov mal by byť postačujúci 1 záchod.

  • Palino píše:

    Dobrý deň
    Chcem sa informovať, či samotna stavba kde by sa mali masáže vykonávať musí mat LEN betónové / murované základy ??
    Môže byt samotna stavba vybudovaná ako nebytový priestor na výkon tejto profesie aj v nadzemnej časti ?? Mám tým na mysli ako keby “mobilný salón”.. Ak by to takto mohlo byť má to ešte nejaké podmienky ??

    Moc moc ďakujem za skorú odpoveď

    • admin píše:

      Dobrý deň, toto je skôr otázka pre stavebný úrad. Informujte sa tam . S mobilným stánkom nemáme skúsenosti.

  • KATKA píše:

    Dobry vecer, ked si otvaram kancelariu na poradenstvo v oblasti vyzivy potrebujem schvalenie hygieny, prevadzkovy poriadok alebo ako to vlastne je?DAKUJEM

    • admin píše:

      Dobrý deň, všetky priestory slúžiace na podnikanie musia mať schválenie od hygieny.Čo sa týka podmienok a prevádzkového poriadku záleží čo všetko tam budete robiť( poskytovať aj iné služby, používať prístroje…). Informujte sa na regionálnom úrade verejného zdravotníctva vo vašom okrese.

  • KATKA píše:

    Dobre rano ja som sa uz pytala, len som nedostala odpoved.Musi byt hygienou schvalena aj kancelaria?Dakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň všetky priestory slúžiace na podnikanie by mali mať súhlas od hygieny.

  • Kubo píše:

    Dobry den, cakam na potvrdenie z ministerstva školstva nakoľko som si urobil kurz a musel som sa registrovať ako sportovy maser, chcem sa teda spytat kolko sa asi caka na taketo potvrdenie, pretoze cakam uz skoro dva mesiace. Dakujem.

  • Stanislav píše:

    Dobrý deň. Chcem sa spytat ako ma vyzerat miestnosť na jedenie teda jedáleň, vo firme kde ludia maju strávit prestavku a v klude sa najesť. Naš zamestnavateľ oddelil kuchynku malim plotikom od haly kde sa pracuje. V tychto teplích obdobiach je tam strasne horuco teda tak ako v celej hale. K tomu tam lietaju muchy strasne mnozstvo. Je do normálne? Nedá sa tam normálne najesť. Kde sa dá podať staznosť? Teda ak je to priestupok.?

    • admin píše:

      Dobrý deň, sme masérska škola takže na Vaše otázky Vám najlepšie odpovie regionálny úrad verejného zdravotníctva vo vašom okrese. Prípadne odporúčam preštudovať zákon/vyhlášku.Ak Vám rozhovor zo šéfom nepomôže môžete kontaktovať aj inšpekciu práce, ktorá má na starosti pracovné podmienky a prevádzkové prostredie z hľadiska bezpečnosti.

  • Štefan píše:

    Dobrý deň prajem.
    Pri prevádzkovaní masážneho salóna môže byť sprchový kút umiestnený v prevádzkovej miestnosti? Ak áno stačí ak by bol oddelený zaťahovacou plachtou? Ďakujem s pozdravom Števo.

    • admin píše:

      Dobrý deň Štefan, áno malo by to byť postačujúce.

      Pekný deň

  • Andrej píše:

    Dobrý deň, je nutné mať sprchový kút pre prevádzku maséra-terapeuta, alebo postačuje umyvadlo v miestnosti?, a či je potrebné si urobiť hygienické minimum každých 5 rokov ak som diplomovaný fyzioterapeut. Ďakujem za odpoveď.

    • admin píše:

      Masážne salóny zo zákona musia mať sprchový kút (nikedy stačí aj mimo masážnej miestnosti) a umývadlo s prístupom teplej a studenej pitnej vody priamo v miestnosti.

      Ako sa preukazuje odborná spôsobilosť
      Odborná spôsobilosť sa preukazuje buď:

      -dokladom o vzdelaní alebo
      -osvedčením na výkon epidemiologicky závažných činností.

      Doklad o vzdelaní, ktorým je možné preukázať odbornú spôsobilosť, môže byť z nasledujúcich inštitúcií:

      lekárska fakulta,
      farmaceutická fakulta,
      fakulta verejného zdravotníctva, fakulta ošetrovateľstva a sociálnej práce,
      prírodovedecká fakulta v odbore biológia a chémia,
      veterinárna fakulta,
      fakulta chemickej a potravinárskej technológie,
      stavebná fakulta v odbore vodné hospodárstvo a vodné stavby,
      fakulta so zameraním na prácu v potravinárstve,
      stredná zdravotnícka škola,
      stredná hotelová škola,
      stredná škola alebo odborné učilište zamerané na prácu v potravinárstve a na prácu vo farmaceutickej výrobe,
      stredná priemyselná škola stavebná v študijnom odbore vodohospodárske stavby,
      stredné odborné učilište vodohospodárske,
      stredná škola alebo odborné učilište v odboroch starostlivosti o ľudské telo,
      vzdelávacie zariadenie uskutočňujúce rekvalifikačný akreditovaný kurz v odbore
      kuchár, čašník a v odboroch starostlivosti o ľudské telo, ktorému akreditáciu vydalo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky,
      stredná veterinárna škola.
      Ak zamestnanec nemá príslušné vzdelanie (uvedené vyššie), potom musí mať osvedčenie o odbornej spôsobilosti.

      Kto vydáva osvedčenie
      Osvedčenie o odbornej spôsobilosti/ skúška z hygienického minima na vykonávanie epidemiologicky závažných činností vydáva regionálny úrad verejného zdravotníctva po úspešnom vykonaní skúšky.

      Platnosť osvedčení:

      1. júna 2010 nadobudol účinnosť zák.č.136/2010 o službách na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý v osobitnom článku XXXV novelizoval aj zák.č. 355/2007 Z.z.o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ( ďalej zák.č. 355/2007 Z.z.). Významnou úpravou v zmysle novely zák.č.355/2007 Z.z. je zmena, že osvedčenie o odbornej spôsobilosti sa udeľuje na dobu dobu neurčitú ( § 16 ods. 31 zák.č. 355/2007 Z.z.). Osvedčenia o odbornej spôsobilosti udelené a platné do 31. mája 2010 sa považujú za osvedčenia udelené na neurčitý čas ( § 63a zák.č. 355/2007 Z.z.).

      To znamená, že osvedčenia o odbornej spôsobilosti, v ktorých je doba platnosti uvedená do 31.mája 2010 a neskôr, sa automaticky z moci zákona stávajú osvedčeniami na dobu neurčitú.

      Nie je potrebné, aby držitelia takéhoto osvedčenia žiadali úrady verejného zdravotníctva o zmenu platnosti osvedčenia.

      Platnosť osvedčenia o odbornej spôsobilosti s dobou platnosti do 30.mája 2010 alebo skôr končia dňom uvedeným v osvedčení. U týchto osvedčení sa doba platnosti nemení.
      Platnosť osvedčenia je teda po novom na dobu neurčitú.

      Viac informácií Vám určite radi poskytnú na regionálnom úrade verejného zdravotníctva vo vašom meste.

  • Petra píše:

    Dobrý večer prajem. Chcela by som sa spýtať či treba lekárničku pre masérov vybaviť presne podľa zoznamu ktorý ste zadali na stránke, alebo stačí lekárnička na stenu s vybavením, ktoré je v nej? Ďakujem za odpoveď ? Petra

    • admin píše:

      Dobrý deň, lekárnička musí obsahovať všetko uvedené inak by Vám hrozila pri kontrole pokuta. Kľudne môžete mať autolekárničku či lekárničku na stenu len ju doplňte o chýbajúce veci podľa zákona v daných množstvách.

  • Lenka píše:

    Dobrý deň. Chcem sa opýtať. Otváram kaderníctvo (dámske, pánske a detské). Ja som spoločník vo firme, ktorá kaderníctvo bude prevádzkovať plus budem mať 4 zamestnancov. Bude postačovať 1 WC (1miestnosť WC plus umývadlo)? Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, záleží či budú toaletu používať iba zamestnanci kaderníctva alebo aj iný zamestnanci. Vaša otázka je veľmi stručná takže Vám neviem dať na ňu jasnú odpoveď. Od 5 zamestnancov musia mať zamestnanci vlastnú toaletu. Informujte sa na úrade verejného zdravotníctva.

  • petra píše:

    Dobry den, nikde som nenasla informacie o tom keby som si chcela spravit salon len cisto s nastrelovanim nausniceik, co k tomu treba mat ohladne hygieny, nausnicka je sterilna a a taak ide do uska, v podstte ako pichnutie inekcie, bolo by mozne od vas info co treba? dakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, pre otvorenie prevádzky platia podobné pravidlá ako pre otovrenie salónu. Taktiež, musíte mať prevádzkový poriadok, lekárničku….Informujte sa na regionálnom úrade verejného zdravotníctva.

  • Evka píše:

    Dobrý večer,pred zriadením prevádzky manikúry som bola na hygiene sa opýtať či mi ju schvália,ak do nej budú musieť prechádzať moji klienti cez inú predajňu.Povedali že ak majitelka predajne súhlasí oni s tým problém nemaju.Zariadila som si prevádzku,podala žiadosť ,prišla pani z hygieny na obhliadku,napísala zápisnicu,všetko bolo ok.Po týždni mi zavolala že je problém,že musí byť samostatný vchod.Stavebne neriešitelné.Moja prevádzka je od predajne oddelená dverami,nechápem prečo je to problém?V nákupných centrách je podobný systém,tam to problém nie je,na začiatku s tým problém nebol.Čo s tým?

    • admin píše:

      Dobrý deň, s takýmto niečím sme sa ešte nestretli. Dala Vám pani kópiu zápisnice? Taktiež by Vám mal prísť list o schválení/neschválení priamo z úradu s odôvodnením. Na základe tejto odpovede Vám budeme vedieť pomôcť lepšie.

  • Nikola Fajkusova píše:

    Dobrý deň ,
    Chcela by som sa spýtať , či sa môžu vykonávať kozmeticke a maserske služby aj v bytovej jednotke ?

    • admin píše:

      Dobrý deň, môcť môžete, ale… musíte danú časť v ktorej budete mať prevádzku zmeniť na nebytové priestory a dať si to na úrad schváliť. Je to teda dosť komplikované ale všetko sa dá keď sa chce. Musíte však spĺňať všetky podmienky ako štandartná prevádzka. Odporúčam ísť sa opýtať na regionálny úrad verejného zdravotníctva ako aj na stavebný úrad čo všetko k tomu potrebujete mať…

  • Andrea píše:

    Dobrý deň,
    chcem sa opýtať či musím absolvovat školenie “hygienické minimum” cez RUVZ, ak som absolvent VS-fyzioterapeut,keď chcem otvárať masážny salón. Ďalej by ma zaujímalo či stačí vypracovať prevádzkový poriadok,alebo aj HACCP protokol. Za odpoveď ďakujem.

    • admin píše:

      Dobrý deň, odborná spôsobilosť sa preukazuje buď:

      dokladom o vzdelaní alebo
      osvedčením na výkon epidemiologicky závažných činností.
      Doklad o vzdelaní, ktorým je možné preukázať odbornú spôsobilosť, môže byť z nasledujúcich inštitúcií:

      lekárska fakulta,
      farmaceutická fakulta,
      fakulta verejného zdravotníctva, fakulta ošetrovateľstva a sociálnej práce,
      prírodovedecká fakulta v odbore biológia a chémia,
      veterinárna fakulta,
      fakulta chemickej a potravinárskej technológie,
      stavebná fakulta v odbore vodné hospodárstvo a vodné stavby,
      fakulta so zameraním na prácu v potravinárstve,
      stredná zdravotnícka škola,
      stredná hotelová škola,
      stredná škola alebo odborné učilište zamerané na prácu v potravinárstve a na prácu vo farmaceutickej výrobe,
      stredná priemyselná škola stavebná v študijnom odbore vodohospodárske stavby,
      stredné odborné učilište vodohospodárske,
      stredná škola alebo odborné učilište v odboroch starostlivosti o ľudské telo,
      vzdelávacie zariadenie uskutočňujúce rekvalifikačný akreditovaný kurz v odbore
      kuchár, čašník a v odboroch starostlivosti o ľudské telo, ktorému akreditáciu vydalo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky,
      stredná veterinárna škola.

      Pokiaľ máte jednu z týchto škôl, nemusíte absolvovať hygienické minimum.

      Pri otváraní masážneho salónu Vám bude postačovať prevádzkový poriadok.

  • Kamila píše:

    Zdravim … chcem sa opytať … ci si možem salon manikury otvorit doma?

    • admin píše:

      Dobrý deň, môcť môžete, ale… musíte danú časť v ktorej budete mať prevádzku zmeniť na nebytové priestory a dať si to na úrad schváliť. Je to teda dosť komplikované ale všetko sa dá keď sa chce. Musíte však spĺňať všetky podmienky ako štandartná prevádzka. Odporúčam ísť sa opýtať na regionálny úrad verejného zdravotníctva ako aj na stavebný úrad…

  • Iv píše:

    Dobry den, chcem sa informovat ako to je s podavanim napojov ako kava, caj, mineralka, voda v prevadzke kozmetiky, kadernictva? Co vsetko musi byt v poriadku aby sa mohli napoje podavat? Mam totiz informacie, ze to musi byt aj v prevadzkovom poriadkuaj v zivnostenskom. Je to prosim tak? Dakujem velmi pekne.

    • admin píše:

      Dobrý deň s touto otázkou je najlepšie priamo kontaktovať regionálny úrad verejného zdravotníctva, zistíte čo všetko musíte spĺňať.

  • Soňa píše:

    Dobrý deň chcela by som sa opýtať keď si chcem otvoriť kozmetický salón ( som vylúčená kozmetička) čo všetko na to potrebujem z hľadiska prevadzky a čím mám začať ako prvé nájsť priestor potom hygiena, a potom ostatné úradne úkony? Ďakujem za odpoveď

    • admin píše:

      Dobrý deň, odporúčame Vám nájsť si predbežne priestor podľa podmienok. Potom choďte na hygienu a preverte si či všetko spĺňa. Následne dokončite ostatné veci čo potrebujete mať pre fungovanie prevádzky.

  • Naďa Ivanišova píše:

    Dobrý deň,

    Neviete mi poradiť či je potrebné mať okno vo WC v kaderníctve prípadne iný typ vetrania ako ventilátor či rekuperáciou vzduchu?

    Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, áno pasívna alebo aktívna ventilácia musí byť na WC.

  • Stela píše:

    Dobrý deň, chcem sa opýtať keď si zariaďujem predajňu, tak musí byť úplne dokončená aby som si zavolala hygienu? Či stačí tam mať WC s umývadlom a ostatné nemusí byť dokončené zariadené? Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, záleží od charakteru predajne. Dobré bude keď bližšie špecifikujete.

  • Sisi píše:

    Dobrý deň, chcem sa opýtať ako mať správne vyriešenú otázku komunálneho odpadu z kaderníctva. Nakoľko podľa hygieny sa musí denne vykonávať upratovanie a s tým spojené aj vyprázdňovanie košov, neviem ako to správne vyriešiť. Majiteľ budovy v zmluve o prenájom priestorov uvádza, že komunálny odpad si nájomca rieši po vlastnej osi, čiže cez magistrát mesta. Keďže kaderníctvo nebude otvorené každý deň – teda podľa objednávok- a len s jedným zamestnancom, nebudú sa tvoriť veľké množstvá odpadu. Ako túto otázku vyriešiť, aby vyhovovala hygiene? Resp. vie mi niekto tu poradiť ako to má prípadne on vyriešené?
    Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, smeti je potrebné vyhadzovať vždy keď tam budete z košov von, buď do kontajnera alebo do prideleného vreca, ktoré máte dané od mesta alebo od niekoho kto zabezpečuje vývoz komunálneho odpadu v danom meste. Povedia Vám na mestskom alebo obecnom úrade… To, že sa bude robiť vývoz smetí raz do týždňa nie je dôležité. Pre hygienu je dôležité mať zmluvu s mestom alebo s firmou ktorá zabezpečuje vývoz komunálneho odpadu.

  • Amalia píše:

    Dobry den, chcem sa opytat..Nedavno som bola na kozmetickom osetreni spojenym s masazou. Slecna, ktora mala na internete uvedenu ponuku na svoje sluzby tuto cinnost ale vykonavala v priestoroch obyvacej miestnosti, (ktora bola spojena s kuchynou) svojho rodinneho domu. Na lehatku s mensou lampickou, vykonavala pristrojove kozmeticke osetrenia (mikrodermabraziu, tetovanie obocia, vypln pier kyselinou ha a taktiez masaz lavovymi kamenmi, atd.). V priestoroch rodinneho domu pobehovali 4 psikovia, co nebolo zrovna prijemne. Je taketo vykonavanie kozmetickych sluzieb v poriadku? Co sa tyka hygieny, povoleni atd? Neviem, ci aj z hladiska danovych zalezitosti je to v poriadku, kedze na konci osetreni som nedostala ziaden blok a peniaze som zaplatila na ruku. Kde mozem podat ziadost na kontrolu? respektive koho vsetkeho potrebujem ohladom toho kontaktovat, ak chcem podat staznost a podnet na kontrolu? Vopred dakujem za odpoved. Dakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, samozrejme nie je to v poriadku. Kontaktovať môžete ŠOI, finančnú správu ako aj hygienu…Stačí si nájsť kontakt vo vašom meste a zavolať, prípadne napísať im. Už Vám vysvetlia ako ďalej.

  • Viktória píše:

    Dobrý deň chcela by som sa spýtať som momentálne som mobilný masér ale mam príležitosť na prenájom miestnosti ,len že je to priestor 5×5 m ma samostatnú wc s umývadlom vtej to kocke dalo by sa to rozšíriť aby tam vošla aj sprchovací kút ale na samostatnú čakáreň už moc priestoru neostane , je to veľký problém?

    • admin píše:

      Dobrý deň, najnovšie už nie je potrebné mať pre hygienu k dispozícií sprchu pokiaľ robíte len masáže bez zábalov. Ale odporúčame ju mať, klienti to ocenia. Nepotrebujete mať dáku veľkú čakáreň pokiaľ robíte na objednávku. Malo by to byť v poriadku. Pekný deň

  • Gyongyi píše:

    Dobrý deň
    Chcela by som sa informovať, či sa dá otvoriť masérstvo v tom prípade ak umyvadlo he len v miestnosti kde sa masiruje.
    Pri wc nie je
    Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, potrebné je mať v miestnosti aj na WC.

  • Lenka píše:

    Dobrý večer, vopred Vám ďakujem za Váš čas prečítanim si mojou správou a odpoveďou. Mám rodinný dom, pri ktorom si chcem postaviť montovanú “garáž”, ktorá bude fungovať ako salón pre psíkov. Môžem “garáž” postaviť tak, aby som ju uviedla zatiaľ ako skladový priestor, alebo záhradný domček, na stavebný úrad s ohlasovacou povinnosťou? A keď budem riešiť živnosť, tak akým spôsobom môžem uvedený priestor zmeniť na prevádzku? Potom je na rade ÚPSVaR (keďže som dala výpoveď v bývalom zamestnaní a prihlásila som sa a neskôr som sa dočítala, že poskytujú príspevok za určitých podmienok na podnikanie) , ďalej hygiena a požiarny zbor ohľadom vypracovania evakuacneho plánu…Údajne by bolo vraj najlepšie riešiť prevádzku ako prístavbu k rodinnému domu, no pokiaľ sa dá, tak by som sa rada vyhla výdavkom na projektanta a stavebnému schváleniu a tak priestor neskôr zmeniť zo skladového priestoru, alebo záhradného domčeka na prevádzku. Salón budem prevádzkovať len ja, takže wc vraj riešiť nemusím. No elektrika, voda bude dotiahnuta z domu.

    • admin píše:

      Dobrý deň, zaoberáme sa prevádzkami služieb v starostlivosti o ľudské telo a ich prípadnou hygienou. Otázku smerujte inde. Ďakujeme.

  • Lordo píše:

    Dobry den.. chcem sa spitat ked mam len spraveny kadernicky kurz z tim že na tom ne možem otvorit prevadzku len pracovat… možem si otvorit kadernictvo pisane na moje meno a zodpovedny veduci by bola kadernička riadne z ukončenim v zdelanim ? Bol by som rad za radi alebo skusenosti dakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, áno musí byť však garantom len jednej prevádzky.

  • Lucia píše:

    Dobry den, chcem sa opytat, ci je mozne mat prevadzku v rodinnom dome v suterene(vchod je oddeleny od vchodu do domu). Su tam okna na vetranie,je tam sprcha, wc, umyvadlo, ale denne svetlo je slabe. Dakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, neviem teda, otázka je či svetlo vyhovuje alebo nie? Ak áno, nemal by to byť problém.

  • Diana píše:

    Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať či mi hygiena schváli priestor na manikúru, keď budem mať v priestore stojaté (prenosné) umývadlo s teplou aj studenou vodou? Na chodbe sú hneď ďalšie umývadla aj s WC, ale v priestore, v ktorom by som chcela vykonávať túto činnosť umývadlo nie je. Chcela by som to preto riešiť touto kúpou prenosným umývadlom. Ďakujem za info.

    • admin píše:

      Dobrý deň, skúsenosti máme s prevádzkou masážnych salónov, kozmetických nie. Informujte sa priamo na hygiene.

  • Vanesa píše:

    Dobrý deň. Chcela by som si otvoriť salon kde budem vykonávať maderoterapiu. Prosím Vás mozem si prenajať 2izb byt v Jarovce kde v nájomnej zmluve bude napísané že byt mi slúži na podnikanie a v byte sa nebude bývať? Ak áno tak najskôr ako si založím sro mám ísť na nejaký urad či mi to dovolia? Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, priestory by ste mali prehlásiť na nebytové alebo dať žiadosť o vyňatie časti z bytového priestoru. Následne hygiena. Kontaktujte tieto úrady pre viac informácií.

  • zora píše:

    Dobry den, potrebuje prevadzka “kadernictvo/kozmetika” vlastny kontajner (obdoba gastro prevadzky, ktora to ma povinnost), ci moze vyuzivat sluzby bytoveho domu v ktorom sidli a teda hadzat do bezneho komunalneho odpadu? Dakujem za odpoved.

    • admin píše:

      Dobrý deň, kontaktujte mestský úrad pre viac informácií.

  • Nittaya píše:

    Som thajská masérka. chcú otvoriť salón Mám dokument o masáži z Thajska. Potrebujem ešte nejaké ďalšie dokumenty?

    • admin píše:

      Doby deň, potrebujete základný kurz wellness pracovník – masérske služby

  • Patrícia píše:

    Dobrý deň, musi byť umývadlo v miestnosti alebo stačí len na WC?

    • admin píše:

      Dobrý deň, musí byť umývadlo v miestnosti aj na wc.

  • Karin píše:

    Dobrý deň, prosím Vás neviete mi povedať, či by som vedela v kozmetickom salóne /pedikure
    Využívať pedikerske lehatko aj na mihalnice aj na pedikúru?? Samozrejme ak by to bolo oddelené dňami na dezinfekciu a tak … (trebárs 2dni pedikerke a 3 dní na mihalnice ) dalo by sa to ci v žiadnom prípade. Ďakujem za odpoveď

    • admin píše:

      Záleží od druhu lehátka a kontrétne na čo ho chcete použiť.

  • Táni píše:

    Dobrý deň, prosím Vás môžem si zriadiť kozmetický salon v miestnosti RD na poschodí, kde by bol vstup cez spoločné priestory? Čiže do miestnosti, v ktorom by bol salon, sa ide cez chodbu a schody, ktoré slúžia aj domácim obyvateľom. na poschodí sú 4 miestnosti. Jedna by slúžila na salon a ostatné tri sú obytné miestnosti (obývačka, spálňa…). Alebo treba mať zvlášť vstup z vonku?
    Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, to je komplikované kontaktujte regionálny úrad verejného zdravotníctva.

  • dia píše:

    Dobrý den, chcem sa opýtať či musi byť zariadeny kadernicky salón (kadernicke kreslo, umyvaci box atď…) pri kontrole prvou hygienou? Alebo stačia len tie dôležite veci ako napr umyvadlo, lekarnicka,wc atď…

Napísať odpoveď pre admin Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *