admin

22 októbra 2017

34 komentárov

Home Otvárame masážny salón

Čo všetko kontroluje hygiena?

Čo všetko kontroluje hygiena?

„Čo všetko kontroluje hygiena?“, je jedna z najčastejších otázok pri otváraní salónu. Ak neviete na čo sa pripraviť pri kontrole z regionálneho úradu verejného zdravotníctva, prinášame Vám krátky popis.

Čo všetko kontroluje hygiena? 

  • prevádzkový poriadok
  • lekárničku
  • zákaz fajčenia
  • prevádzkové priestory v súlade s hygienickými predpismi
  • zdravotný preukaz

 

Ako by mala vyzerať masérska miestnosť?

  • zariadenie sa musí riešiť tak, aby tvorilo uzatvorený celok, stavebne a prevádzkovo oddelený od iných priestorov, ktoré nesúvisia s prevádzkou zariadenia.
  • musí byť zabezpečené denné osvetlenie, umelé osvetlenie, vykurovanie a vetranie. Priestory zariadenia, v ktorých sa manipuluje s látkami s intenzívnym zápachom alebo s látkami so škodlivým účinkom, sa musia riešiť tak, aby sa zabezpečilo aj účinné nútené vetranie.
  • zariadenie musí mať prívod pitnej vody a teplej vody- aj na toaletách.
  • v zariadeniach sa musí oddelene skladovať čistá a použitá bielizeň, oddelené musí byť aj civilné oblečenie od pracovného. K dispozícií by malo byť miesto na odloženie vecí zákazníkov
  • salóny by mali mať priestor na čakanie
  • podlahy musia byť umývateľné ,v miestnosti je potrebné umývadlo s prívodom pitnej teplej a studenej vody
  • masážne salóny musia mať aj sprchu
  • zariadenie musí mať k dispozícii záchod s umývadlom s výtokom pitnej vody a teplej vody, umiestnený v zariadení alebo prístupný z chodby, z ktorej sa do tohto zariadenia vstupuje.
  • zariadenie musí zodpovedať svojou veľkosťou vykonávaným úkonom. Na jedno pracovné kreslo musí pripadnúť najmenej 3 m2 podlahovej plochy, na jedno ležadlo 6 m2 podlahovej plochy a na vaničku na nohy 4 m2 podlahovej plochy. Vzdialenosť pracovného miesta od miesta na čakanie na obsluhu musí byť najmenej 2 m.

Čo musí obsahovať lekárnička?

  • gáza hydrofilná skladaná sterilná 7,5 cm x 7,5 cm – 2 ks
  • obväz hotový sterilný 6 cm x 5 m – 1 ks
  • náplasť s vankúšikom 8 cm x 4 cm – 4 ks
  • náplasť hladká 1,25 cm x 2 m – 1 ks
  • dezinfekčný roztok v originálnom balení – 1 ks
  • očné kvapky – 1 ks
  • nožnice nehrdzavejúce – 1 ks
  • pinzeta nehrdzavejúca – 1 ks
  • rukavice gumové jednorazové – 1 pár
  • zatváracie špendlíky nehrdzavejúce (odporúčané) – 4 ks
  • teplomer (odporúčaný) – 1 ks
  • masť na popáleniny s pantenolom (pre zariadenia solárií) – 1 ks
  • kuchynská soľ (pre zariadenia solárií)

 

Ako by mal vyzerať prevádzkový poriadok?

O všetkých náležitostiach prevádzkového poriadku sa dočítate TU.

Doklady potrebné k prevádzkovému poriadku:

  • nájomná zmluva alebo list vlastníctva k prevádzkovým priestorom
  • osvedčenia, certifikáty alebo vysvedčenia k  procedúram, ktoré budete vykonávať
  • zdravotný preukaz/ hygienické minimum
  • doklad príslušného stavebného úradu o užívaní stavby na posudzovaný účel
  • iné napr. výsledky meraní faktorov životného a pracovného prostredia, kvality pitnej vody, osvedčenie o odbornej spôsobilosti
  • doklad o oprávnení na podnikanie – kópia (živnostenský list alebo výpis z obchod. registra alebo registra neštátnych subjektov)
  • doklad o odvážaní odpadu ak nie je súčasťou nájomnej zmluvy
  • ak pranie zabezpečuje práčovňa je potrebné doložiť zmluvu

Všetky potrebné informácie nájdete aj  vo vyhláške č. 554/2007 Z. z.- o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia starostlivosti o ľudské telo.

Nenašli ste potrebné informácie v článku? Napíšte nám alebo sa podelte o svoje skúsenosti v komentári.

 

 

Facebook
Napíšte nám Email
Google+
https://sanrajs.sk/co-vsetko-kontroluje-hygiena/
Twitter
Pinterest
LinkedIn

34 komentárov

  • dasa píše:

    Dobry den.Chcem sa opytat,ci by bolo mozne zriadit masersky salon v miesnosti na prizemi nasho panelaku v ktorom byvam(momentalne je tam kadernictvo),nakolko tam nieje sprcha ani wc,len umyvadlo? Preslo by mi na uradoch to,ze by som ako sprchu a wc,pre moj salon pouzivala tie co mam v byte,o dva poschodia vyssie? Dakujem.

    • admin píše:

      Dobrý deň,

      pravdepodobne by Vám to neprešlo, čo sa sprchy týka. V každej prevádzkovej miestnosti musí byť k dispozícii umývadlo s výtokom pitnej vody a teplej vody, v masážnych salónoch aj sprchy. Ale keď tam máte umývadlo možno by nebol problém ju dorobiť hneď vedľa. Spýtajte sa majstra či by to bolo možné. Tiež odporúčam ísť sa poradiť na regionálny úrad verejného zdravotníctva vo vašom okrese. Spoločne by ste mohli nájsť riešení viac.

      • dasa píše:

        Dakujem,dorobit sprchu by nebol az taky problem,ale wc by sa isto uz nedalo.Myslite,ze to wc je fakt nevyhnutne pre prevadzku?

        • admin píše:

          Zariadenie musí mať k dispozícii záchod s umývadlom s výtokom pitnej vody a teplej vody, umiestnený v zariadení alebo prístupný z chodby, z ktorej sa do tohto zariadenia vstupuje. Záchod musia mať všetky prevádzky aj kaderníctva a podobne. Musia byť prístupné aspoň z chodby, takže je otázne či bude stačiť WC vo vašom byte. Ak áno, budete ho musieť na vyžiadanie sprístupniť klientom aj kontrole. Opýtajte sa kaderníčky čo tam momentálne je ,ako má riešené toalety. Potom by som túto otázku položila na hygiene. Inak Vám žiaľ nevieme odpovedať. Zaleží od pohľadu hygieny na danú situáciu….

  • dasa píše:

    Ok dakujem.Takze moje prve kroky musia ist teda na urad hygieny,a tam sa teda dozviem ci mi to schvalia.Az potom zrejme riesit urad prace,prispevok,pod.zamer,a zivnost,ze?Moje dalsie otazky by boli,ci je potrebny zdravotny preukaz,ako casto chodi kontrola z hygieny,ohlasene alebo neohlasene,ak sa prevadzka uspesne otvori,a ci je mozne s prispevku z uradu prace si financovat zivnost a socialne poplatky? Dakujem.

  • admin píše:

    Vždy je dobré vedieť či ísť do toho priestoru alebo obzerať iný. Bude určite trvať kým Vám schvália príspevok, pod. zámer a podobne. Tak je možno dobré mať viac priestorov vyhladnutých. Ale to môžete robiť aj priebežne.
    Na úrade práce, soc. vecí a rodiny Vám určite povedia čo všetko je možné z príspevku financovať a či máte na neho nárok a za akých podmienok. Takže navštíviť sociálku a hygienu a dozviete sa určite všetky potrebné info. Zdravotný preukaz potrebujete, vydáva ho lekár ale to by som riešila až keď budete mať prevádzku -to Vám povedia tiež na hygiene čo treba mať a spĺňať. Keď budete všetko toto mať zistené a aj ostatné veci, tak je na rade otvoriť si živnosť. Pri otvorení prevádzky príde hygiena a predom sa ohlási.

    V prípade, že potrebujete pomôcť s otvorením poskytujeme službu masážny salón na kľúč. Vieme za Vás vyzistiť a vybaviť nejaké informácie ( záleží odkiaľ ste), poskytnúť všetky potrebné veci pre otvorenie salónu a podobne. Táto služba je však spoplatnená. Všetko záleží od dohody a od toho čo si vybavíte sama a čo vybavíme za Vás. V prípade záujmu môžete napísať na marketing@sanrajs.sk. Potrebné je minimálne jedno osobné stretnutie na základe ktorého sa poskytuje nazáväzná kalkulácia.

  • Dominika píše:

    Dobrý deň, chcem sa opýtať či by bolo možné zriadiť masersku miestnosť v našom rodinnom dome na poschodí, neprechadza sa cez nás obytný priestor nakoľko sa ide od vchodu po schodoch do podkrovia…tam sa nachádza samostatne wc spolu so sprchou, dalej miestnost kde by sa masirovalo , ale tam by nebolo umývadlo…je to len pár metrov od kúpeľne…celý priestor podkrovia nieje obývaný….povolila by mi hygiena prevádzkovať masáže,? Ďakujem..

    • admin píše:

      Dobrý deň, pravdepodobne budete potrebovať povolenie od stavebného úradu na zmenu účelu priestorov. Čo sa týka umývadla malo by byť v prevádzkovej miestnosti, ak je umývadlo niekde hneď vedľa tak to nie je problém spraviť. Neviem si miestnosť podľa popisu predstaviť, takže Vám neviem jednoznačne odpovedať. Hygiena sa na to môže pozerať inak. Najlepšie ísť sa poinformovať priamo tam, zoberte aj pôdorys ak máte pre lepší popis priestorov.

  • Eva Fantova píše:

    Dobry den chcem sa opytat vsetky veci ohladom priestoru viem vyriesit len toaleta je z chodby spolocna s vedlajsou kancelariou. Je to akceptovatelne. Dakujem Eva

    • admin píše:

      Dobrý deň, to by malo byť v poriadku. Pre 100% istotu sa obrá´dte na regionálny úrad verejného zdravotníctva.

  • Barbora píše:

    Dobry den, chcem sa opytat, ze ci na otvorenie kadernictva musim mat v miestnosti, dva Wc jedno pre mna a jedno vlastne pre zakaznika .

  • Palino píše:

    Dobrý deň
    Chcem sa informovať, či samotna stavba kde by sa mali masáže vykonávať musí mat LEN betónové / murované základy ??
    Môže byt samotna stavba vybudovaná ako nebytový priestor na výkon tejto profesie aj v nadzemnej časti ?? Mám tým na mysli ako keby “mobilný salón”.. Ak by to takto mohlo byť má to ešte nejaké podmienky ??

    Moc moc ďakujem za skorú odpoveď

  • KATKA píše:

    Dobry vecer, ked si otvaram kancelariu na poradenstvo v oblasti vyzivy potrebujem schvalenie hygieny, prevadzkovy poriadok alebo ako to vlastne je?DAKUJEM

    • admin píše:

      Dobrý deň, všetky priestory slúžiace na podnikanie musia mať schválenie od hygieny.Čo sa týka podmienok a prevádzkového poriadku záleží čo všetko tam budete robiť( poskytovať aj iné služby, používať prístroje…). Informujte sa na regionálnom úrade verejného zdravotníctva vo vašom okrese.

  • KATKA píše:

    Dobre rano ja som sa uz pytala, len som nedostala odpoved.Musi byt hygienou schvalena aj kancelaria?Dakujem

  • Kubo píše:

    Dobry den, cakam na potvrdenie z ministerstva školstva nakoľko som si urobil kurz a musel som sa registrovať ako sportovy maser, chcem sa teda spytat kolko sa asi caka na taketo potvrdenie, pretoze cakam uz skoro dva mesiace. Dakujem.

  • Stanislav píše:

    Dobrý deň. Chcem sa spytat ako ma vyzerat miestnosť na jedenie teda jedáleň, vo firme kde ludia maju strávit prestavku a v klude sa najesť. Naš zamestnavateľ oddelil kuchynku malim plotikom od haly kde sa pracuje. V tychto teplích obdobiach je tam strasne horuco teda tak ako v celej hale. K tomu tam lietaju muchy strasne mnozstvo. Je do normálne? Nedá sa tam normálne najesť. Kde sa dá podať staznosť? Teda ak je to priestupok.?

    • admin píše:

      Dobrý deň, sme masérska škola takže na Vaše otázky Vám najlepšie odpovie regionálny úrad verejného zdravotníctva vo vašom okrese. Prípadne odporúčam preštudovať zákon/vyhlášku.Ak Vám rozhovor zo šéfom nepomôže môžete kontaktovať aj inšpekciu práce, ktorá má na starosti pracovné podmienky a prevádzkové prostredie z hľadiska bezpečnosti.

  • Štefan píše:

    Dobrý deň prajem.
    Pri prevádzkovaní masážneho salóna môže byť sprchový kút umiestnený v prevádzkovej miestnosti? Ak áno stačí ak by bol oddelený zaťahovacou plachtou? Ďakujem s pozdravom Števo.

  • Andrej píše:

    Dobrý deň, je nutné mať sprchový kút pre prevádzku maséra-terapeuta, alebo postačuje umyvadlo v miestnosti?, a či je potrebné si urobiť hygienické minimum každých 5 rokov ak som diplomovaný fyzioterapeut. Ďakujem za odpoveď.

    • admin píše:

      Masážne salóny zo zákona musia mať sprchový kút (nikedy stačí aj mimo masážnej miestnosti) a umývadlo s prístupom teplej a studenej pitnej vody priamo v miestnosti.

      Ako sa preukazuje odborná spôsobilosť
      Odborná spôsobilosť sa preukazuje buď:

      -dokladom o vzdelaní alebo
      -osvedčením na výkon epidemiologicky závažných činností.

      Doklad o vzdelaní, ktorým je možné preukázať odbornú spôsobilosť, môže byť z nasledujúcich inštitúcií:

      lekárska fakulta,
      farmaceutická fakulta,
      fakulta verejného zdravotníctva, fakulta ošetrovateľstva a sociálnej práce,
      prírodovedecká fakulta v odbore biológia a chémia,
      veterinárna fakulta,
      fakulta chemickej a potravinárskej technológie,
      stavebná fakulta v odbore vodné hospodárstvo a vodné stavby,
      fakulta so zameraním na prácu v potravinárstve,
      stredná zdravotnícka škola,
      stredná hotelová škola,
      stredná škola alebo odborné učilište zamerané na prácu v potravinárstve a na prácu vo farmaceutickej výrobe,
      stredná priemyselná škola stavebná v študijnom odbore vodohospodárske stavby,
      stredné odborné učilište vodohospodárske,
      stredná škola alebo odborné učilište v odboroch starostlivosti o ľudské telo,
      vzdelávacie zariadenie uskutočňujúce rekvalifikačný akreditovaný kurz v odbore
      kuchár, čašník a v odboroch starostlivosti o ľudské telo, ktorému akreditáciu vydalo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky,
      stredná veterinárna škola.
      Ak zamestnanec nemá príslušné vzdelanie (uvedené vyššie), potom musí mať osvedčenie o odbornej spôsobilosti.

      Kto vydáva osvedčenie
      Osvedčenie o odbornej spôsobilosti/ skúška z hygienického minima na vykonávanie epidemiologicky závažných činností vydáva regionálny úrad verejného zdravotníctva po úspešnom vykonaní skúšky.

      Platnosť osvedčení:

      1. júna 2010 nadobudol účinnosť zák.č.136/2010 o službách na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý v osobitnom článku XXXV novelizoval aj zák.č. 355/2007 Z.z.o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ( ďalej zák.č. 355/2007 Z.z.). Významnou úpravou v zmysle novely zák.č.355/2007 Z.z. je zmena, že osvedčenie o odbornej spôsobilosti sa udeľuje na dobu dobu neurčitú ( § 16 ods. 31 zák.č. 355/2007 Z.z.). Osvedčenia o odbornej spôsobilosti udelené a platné do 31. mája 2010 sa považujú za osvedčenia udelené na neurčitý čas ( § 63a zák.č. 355/2007 Z.z.).

      To znamená, že osvedčenia o odbornej spôsobilosti, v ktorých je doba platnosti uvedená do 31.mája 2010 a neskôr, sa automaticky z moci zákona stávajú osvedčeniami na dobu neurčitú.

      Nie je potrebné, aby držitelia takéhoto osvedčenia žiadali úrady verejného zdravotníctva o zmenu platnosti osvedčenia.

      Platnosť osvedčenia o odbornej spôsobilosti s dobou platnosti do 30.mája 2010 alebo skôr končia dňom uvedeným v osvedčení. U týchto osvedčení sa doba platnosti nemení.
      Platnosť osvedčenia je teda po novom na dobu neurčitú.

      Viac informácií Vám určite radi poskytnú na regionálnom úrade verejného zdravotníctva vo vašom meste.

  • Petra píše:

    Dobrý večer prajem. Chcela by som sa spýtať či treba lekárničku pre masérov vybaviť presne podľa zoznamu ktorý ste zadali na stránke, alebo stačí lekárnička na stenu s vybavením, ktoré je v nej? Ďakujem za odpoveď 😊 Petra

    • admin píše:

      Dobrý deň, lekárnička musí obsahovať všetko uvedené inak by Vám hrozila pri kontrole pokuta. Kľudne môžete mať autolekárničku či lekárničku na stenu len ju doplňte o chýbajúce veci podľa zákona v daných množstvách.

  • Lenka píše:

    Dobrý deň. Chcem sa opýtať. Otváram kaderníctvo (dámske, pánske a detské). Ja som spoločník vo firme, ktorá kaderníctvo bude prevádzkovať plus budem mať 4 zamestnancov. Bude postačovať 1 WC (1miestnosť WC plus umývadlo)? Ďakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, záleží či budú toaletu používať iba zamestnanci kaderníctva alebo aj iný zamestnanci. Vaša otázka je veľmi stručná takže Vám neviem dať na ňu jasnú odpoveď. Od 5 zamestnancov musia mať zamestnanci vlastnú toaletu. Informujte sa na úrade verejného zdravotníctva.

  • petra píše:

    Dobry den, nikde som nenasla informacie o tom keby som si chcela spravit salon len cisto s nastrelovanim nausniceik, co k tomu treba mat ohladne hygieny, nausnicka je sterilna a a taak ide do uska, v podstte ako pichnutie inekcie, bolo by mozne od vas info co treba? dakujem

    • admin píše:

      Dobrý deň, pre otvorenie prevádzky platia podobné pravidlá ako pre otovrenie salónu. Taktiež, musíte mať prevádzkový poriadok, lekárničku….Informujte sa na regionálnom úrade verejného zdravotníctva.

  • Evka píše:

    Dobrý večer,pred zriadením prevádzky manikúry som bola na hygiene sa opýtať či mi ju schvália,ak do nej budú musieť prechádzať moji klienti cez inú predajňu.Povedali že ak majitelka predajne súhlasí oni s tým problém nemaju.Zariadila som si prevádzku,podala žiadosť ,prišla pani z hygieny na obhliadku,napísala zápisnicu,všetko bolo ok.Po týždni mi zavolala že je problém,že musí byť samostatný vchod.Stavebne neriešitelné.Moja prevádzka je od predajne oddelená dverami,nechápem prečo je to problém?V nákupných centrách je podobný systém,tam to problém nie je,na začiatku s tým problém nebol.Čo s tým?

    • admin píše:

      Dobrý deň, s takýmto niečím sme sa ešte nestretli. Dala Vám pani kópiu zápisnice? Taktiež by Vám mal prísť list o schválení/neschválení priamo z úradu s odôvodnením. Na základe tejto odpovede Vám budeme vedieť pomôcť lepšie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *